Od 2017 roku prawo administracyjne dopuszcza mediacje. Zmienia się tradycyjne podejście do rozstrzygania spraw administracyjnych na bardziej dialogowe, bo strony sporu mogą być wysłuchane. Oznacza to szansę na budowanie poprawnych relacji między administracją publiczną a lokalną społecznością nawet w sytuacjach trudnych.
Podczas webinarium opowiemy o najważniejszych elementach mediacji administracyjnych i przebiegu postępowania mediacyjnego. Omówimy:
- czym jest mediacja w postępowaniu administracyjnym i jakie są jej cele,
- podstawowe zasady mediacji w postępowaniu administracyjnym,
- katalog spraw, które mogą być przedmiotem mediacji,
- jak obywa się mediacja administracyjna (inicjatywa, uczestnicy, czas, koszty, protokół)
Webinarium prowadzi
Małgorzata Gradek-Lewandowska – radca prawny z 20-letnim doświadczeniem, certyfikowany mediator wpisana na listę Krajowej Izby Radców Prawnych, mediator sądowy Sądów Okręgowych w Warszawie, Katowicach, Lublinie, Poznaniu i Gdańsku, specjalizuje się w prawach własności intelektualnej.
Doradza i reprezentuje klientów podczas negocjacji, prowadzi spory jako pełnomocnik i mediator w sprawach z zakresu własności przemysłowej, w tym dot. znaków towarowych, praw autorskich i pokrewnych, zwalczania nieuczciwej konkurencji i naruszeń praw własności intelektualnej, prawnych aspektów komercjalizacji, B+R, zarządzania portfelem dóbr niematerialnych, ochrony prawnej marki, działalności prasowej i wydawniczej, branży kreatywnej, mediowej, telekomunikacji, danych osobowych, obsługi projektów informatycznych.
Przed webinarium warto poznać: https://www.gov.pl/web/sprawiedliwosc/mediacje
Źródło: https://www.maszglos.pl