Dzień Bez Śmiecenia, ale z jakością!

DBS

11 maja startuje 16. edycja kampanii Dzień Bez Śmiecenia– #JAKOŚĆ MA ZNACZENIE!

Dzień Bez Śmiecenia 1, kampania edukacyjna realizowana przez Rekopol Organizację Odzysku Opakowań ma już 16 lat. Podczas Dnia Bez Śmiecenia edukujemy społeczeństwo na temat odpowiedniej segregacji odpadów, ekologicznego stylu życia, odpowiedzialnych wyborów, które pozwolą cieszyć się pięknym, zdrowym środowiskiem nam i przyszłym pokoleniom. Od 16 lat uczymy, że odpowiednia segregacja odpadów jest ważna. W tym roku pokażemy, że również wiedza, jak to robić świadomie ma ogromne znaczenie – Jakość ma znaczenie. W tym roku stawiamy na #jakość we wszystkich aspektach. JAKOŚCIOWA SEGREGACJA odpadu, JAKOŚCIOWA INFORMACJA z rzetelnych źródeł wiedzy, JAKOŚCIOWA REKREACJA bo nauka przez zabawę to najlepsza forma nauki.

Zaangażuj się!

  1. Pobierz tegoroczną wizytówkę akcji – kartkę elektroniczną Dnia Bez Śmiecenia, z naszego FB www.facebook.com/dzienbezsmiecenia albo ze strony www.dzienbezsmiecenia.pl i przekazuj ją dalej – do przyjaciół, rodziny, znajomych i nieznajomych.
  2. Udostępnij kartkę u siebie na fanpage’u i zachęcaj do tego znajomych.
  3. Wejdź na nasz fanpage na facebooku www.facebook.com/dzienbezsmiecenia, polub go i  zachęcaj do tego znajomych. Obserwuj nasz profil na Instagramie.
  4. Wejdź na nasz kanał na YouTube „Dzień Bez Śmiecenia”, wybierz dowolny z sześciu najnowszych filmików, w zależności od swoich preferencji, przekaż go jak największej liczbie osób, udostępnij na swoim fanpage’u na facebooku, lub gdziekolwiek uznasz za słuszne.
  5. Zorganizuj w swoim miejscu pracy, wspólnie z przyjaciółmi działania (konkurs, aktywność), które będą związane z tematyką Dnia Bez Śmiecenia. Oznacz je hasztagiem #JakośćMaZnaczenie i/lub #dzienbezsmiecenia lub wyślij do nas. Jeżeli potrzebujesz wsparcia – napisz do nas, a udzielimy potrzebnych informacji kontakt@dzienbezsmiecenia.pl
  6. Wejdź na stronę www.dzienbezsmiecenia.pl, sprawdź zakładkę Jakościowa Informacja, dowiedz się więcej o znaczeniu jakości surowca w recyklingu i przekazuj wiedzę dalej!
  7. Pobierz darmowe materiały edukacyjne ze strony www.dzienbezsmiecenia.pl
  8. Weź udział w konkursach! Już od 11 maja zapraszamy do  udziału w konkursach z nagrodami, korzystania z praktycznej wiedzy i angażowania się we wspaniałą społeczność eko-świadomych.
  9. Wszystkie swoje aktywności oznacz hasztagiem #JakośćMaZnaczenie i/lub #dzienbezsmiecenia.

A najważniejsze – zrób odpadowy rachunek sumienia! Czy zawsze wrzucasz odpady do odpowiedniego pojemnika? Czy jakościowa segregacja jest dla Ciebie już nawykiem? Papier do niebieskiego, plastik i metal do żółtego, szkło do zielonego, bioodpady do brązowego… te zasady zna zapewne każdy z nas. Czy jesteśmy jednak świadomi jak istotne są nasze codzienne wybory dla powodzenia procesu recyklingu? Podczas Dnia bez Śmiecenia cały czas przypominamy nie tylko o kolorach pojemników, lecz także wskazujemy na rolę jakości naszej segregacji. Zmieszanie szkła ceramicznego z opakowaniowym może uniemożliwić recykling, wyrzucony do niebieskiego karton po soku może spowodować zabrudzenie zbieranego tam papieru, a niedopałek w butelce PET powoduje, że staje się ona śmieciem, a nie surowcem wtórnym.

To właśnie w zeszłorocznej edycji kampanii „Odpady to nie śmieci – to surowce” uświadamialiśmy, że każdy odpad naprawdę może stać się surowcem, jeśli tylko zostanie odpowiednio posegregowany. W tym roku, idziemy o krok dalej, bowiem liczy się nie tylko gdzie trafia odpad, ale także jak z nim postąpimy zanim trafi do odpowiedniego pojemnika. W tegorocznej kampanii do rozmowy na temat jakościowej segregacji zaprosiliśmy ekspertów. Na naszej stronie internetowej będzie można przeczytać wywiady z recyklerami poszczególnych frakcji odpadów, bo gdzie lepiej szukać odpowiedzi, jak u źródła?” – mówi Michał Mikołajczyk z Rekopolu.

Tegoroczne, jak i zeszłoroczne materiały są cały czas dostępne na stronie i oczywiście serdecznie zachęcamy do zaangażowania się!

Więcej informacji:
www.dzienbezsmiecenia.pl

Źródło: Informacja prasowa

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Newsletter

Co miesiąc najlepsze teksty WW w Twojej skrzynce!

Newsletter

Co miesiąc najlepsze teksty WW w Twojej skrzynce!