Wszystko zaczęło się, gdy na początku epidemii COVID-19 w Polsce szkoły przeszły w tryb nauki zdalnej. Pani Anna Rzepa zadzwoniła wtedy do Radka, ucznia zaangażowanego w działającą w szkole pracownię innowacji 3LAB. Zapytała, czy mogą zrobić coś, żeby wesprzeć uczennice i uczniów, którzy od teraz muszą uczyć się sami w domu. Tak powstał 3CLASS, platforma internetowa łącząca uczniów, którzy chcą podzielić się wiedzą i pasjami, z uczniami, którzy potrzebują wsparcia i chcą się rozwijać.
Bohaterką tego odcinka jest Ula Zaborska, uczennica Liceum Ogólnokształcącego nr 3 w Gdyni, która pełni rolę liderki w projekcie 3CLASS. Ula opowiada o genezie projektu, o tym jak zmieniał się w czasie i jakie ma plany na przyszłość. Zapraszamy do wysłuchania fascynującej opowieści!
Co usłyszysz w podcaście?
- Pandemia, nauka zdalna, chaos i pomysł, jak go przezwyciężyć – tak powstał projekt 3CLASS (00:50).
- W 3CLASS to uczniowie udzielają korepetycji uczniom. Eksperyment okazał się sukcesem (01:55).
- Platforma nie służy tylko do nauki. Jeśli chcesz nauczyć się gry w szachy, poznać podstawy grafiki, znajdziesz tam coś dla siebie (06:00).
- Interakcja starszych uczniów z młodszymi to też sposób na kreowanie postaw i inspirowanie (07:44).
- Jak skorzystać z platformy 3CLASS? (13:18)
- Kto korzysta z 3CLASS? (15:00)
- Kim są wolontariusze pomagający w nauce? Skąd wiecie, że faktycznie pomagają? (15:52)
- Informacja zwrotna nie musi być zastrzeżeniem. Słyszymy dużo ciepłych słów (18:05)
- Szkoła, która stwarza dobre warunki do rozwoju (18:53)
- Jak doświadczenie uczęszczania do szkół, w których kładzie się nacisk na prace społeczną, wpływa na plany na przyszłość? (20:07)
- To już 3 edycja projektu. Co będzie później? (23:55)
- Jako ministra edukacji możesz wpłynąć na oświatę w Polsce. Co zrobisz? (24:40)
Nie słyszałeś_aś poprzedniego odcinka?
Zajrzyj tu: Masz 16 lat i chcesz wysłać dron do stratosfery. Co robisz?