26 listopada 2022 roku, podczas wydarzenia „Archimistrzostwa. Wspólne tagowanie zdjęć” odbędzie się premiera nowej funkcjonalności na portalu Zbiory Społeczne. Pomoże ona w lepszym opisaniu i wyszukiwaniu zdjęć, dzięki możliwości ich tagowania przez odbiorców portalu.
Weź udział w naborze do Archimistrzostw!
Archiwa, które wezmą udział w Archimistrzostwach, będą miały możliwość zaprezentowania siebie i swoich zbiorów szerokiej publiczności, rozbudowania społeczności działającej na rzecz archiwum, a także zdobycia cennych w pracy archiwalnej nagród.
Spośród przesłanych zgłoszeń wybierzemy 5 archiwów, które 26 listopada zorganizują stacjonarne wydarzenie dla lokalnej społeczności i wraz ze swoją drużyną, zarówno stacjonarną jak i online, wezmą udział w grze, która będzie polegała na otagowaniu jak największej liczby zdjęć.
Wypełnij formularz dostępny tutaji odeślij na adres: konkurs@cas.org.pl do 16 września 2022 roku do godz. 23.59.
Dlaczego warto wziąć udział w naborze do Archimistrzostw?
- o Twoim archiwum i działaniach usłyszy wiele osób
- będziesz miał/a możliwość przygotowania profesjonalnego filmu opowiadającego o Twoim archiwum
- zorganizujesz ciekawe wydarzenie dla swojej społeczności
- przyczynisz się do lepszego opisania zbiorów archiwów społecznych
- będziesz miał/a możliwość zdobycia cennych nagród dla swojego archiwum
Kto może wziąć udział w naborze do Archimistrzostw?
- archiwa publikujące swoje zbiory w portalu Zbiory Społeczne (min. 100 opublikowanych zdjęć)
- archiwa prowadzone przez instytucje lub organizacje (szczegóły w Regulaminie w paragrafie § 2)
- archiwa które mają możliwość zorganizowania stacjonarnego wydarzenia w dniu 26 listopada 2022 roku, w godz. 10.00–14.00 dla min. 10 osób oraz włączenia się w jego promocję, w tym przygotowania krótkiego filmu promocyjnego (zasady organizacji wydarzenia opisane w Regulaminie w § 3)
Co trzeba zrobić na etapie zgłoszenia?
- przedstawić swoje archiwum (max. 900 znaków ze spacjami)
- opisać motywację do wzięcia udziału w wydarzeniu (max. 900 znaków ze spacjami)
- zaprezentować pomysł na film promujący swoje archiwum (max. 1800 znaków ze spacjami)
Co zapewnia Centrum Archiwistyki Społecznej?
- zwrot poniesionych kosztów związanych z organizacją wydarzenia – do 4 500 zł brutto (zasady zwrotu kosztów opisane są w Regulaminie w § 5)
- transmisję online wydarzenia
- promocję wszystkich archiwów biorących udział w Archimistrzostwach
- przygotowanie grafik promujących wydarzenie
- nagrody – dla drużyny z największą liczbą punktów: profesjonalny sprzęt potrzebny w pracy archiwalnej: skaner lub dyktafon oraz dysk zewnętrzny; dla wyróżnionych drużyn: dysk zewnętrzny
W wydarzeniu „Archimistrzostwa. Wspólne tagowanie zdjęć” będą mogli wziąć udział zarówno uczestnicy stacjonarni w wybranych archiwach, a także każdy użytkownik online, który zdecyduje się tagować zdjęcia i zdobywać punkty na rzecz 1 z 5 archiwów.
Ważne daty:
- do 16 września – nabór zgłoszeń
- do 23 września – ogłoszenie wyników
- październik – przygotowanie materiałów promocyjnych z wybranymi archiwami
- listopad – promocja archiwów i wydarzenia
- 26 listopada w godz. 10.00–14.00 – „Archimistrzostwa. Wspólne tagowanie zdjęć”
Wszelkie pytania dotyczące udziału w naborze i uczestnictwa w Archimistrzostwach prosimy kierować na adres konkurs@cas.org.pl.
Zdjęcie na grafice pochodzi ze zbiorów Fundacji MEMO.
Źródło: CENTRUM ARCHIWISTYKI SPOŁECZNEJ