Zostań Archimistrzem! Nabór dla archiwów społecznych

26 listopada 2022 roku, podczas wydarzenia „Archimistrzostwa. Wspólne tagowanie zdjęć” odbędzie się premiera nowej funkcjonalności na portalu Zbiory Społeczne. Pomoże ona w lepszym opisaniu i wyszukiwaniu zdjęć, dzięki możliwości ich tagowania przez odbiorców portalu. 

Weź udział w naborze do Archimistrzostw!

Archiwa, które wezmą udział w Archimistrzostwach, będą miały możliwość zaprezentowania siebie i swoich zbiorów szerokiej publiczności, rozbudowania społeczności działającej na rzecz archiwum, a także zdobycia cennych w pracy archiwalnej nagród.

Spośród przesłanych zgłoszeń wybierzemy 5 archiwów, które 26 listopada zorganizują stacjonarne wydarzenie dla lokalnej społeczności i wraz ze swoją drużyną, zarówno stacjonarną jak i online, wezmą udział w grze, która będzie polegała na otagowaniu jak największej liczby zdjęć.

Wypełnij formularz dostępny tutaji odeślij na adres: konkurs@cas.org.pl do 16 września 2022 roku do godz. 23.59.

 

Dlaczego warto wziąć udział w naborze do Archimistrzostw?

  • o Twoim archiwum i działaniach usłyszy wiele osób
  • będziesz miał/a możliwość przygotowania profesjonalnego filmu opowiadającego o Twoim archiwum
  • zorganizujesz ciekawe wydarzenie dla swojej społeczności
  • przyczynisz się do lepszego opisania zbiorów archiwów społecznych
  • będziesz miał/a możliwość zdobycia cennych nagród dla swojego archiwum

Kto może wziąć udział w naborze do Archimistrzostw?

  • archiwa publikujące swoje zbiory w portalu Zbiory Społeczne (min. 100 opublikowanych zdjęć)
  • archiwa prowadzone przez instytucje lub organizacje (szczegóły w Regulaminie w paragrafie § 2)
  • archiwa które mają możliwość zorganizowania stacjonarnego wydarzenia w dniu 26 listopada 2022 roku, w godz. 10.00–14.00 dla min. 10 osób oraz włączenia się w jego promocję, w tym przygotowania krótkiego filmu promocyjnego (zasady organizacji wydarzenia opisane w Regulaminie w § 3)

Co trzeba zrobić na etapie zgłoszenia?

  • przedstawić swoje archiwum (max. 900 znaków ze spacjami)
  • opisać motywację do wzięcia udziału w wydarzeniu (max. 900 znaków ze spacjami)
  • zaprezentować pomysł na film promujący swoje archiwum (max. 1800 znaków ze spacjami)

Co zapewnia Centrum Archiwistyki Społecznej?

  • zwrot poniesionych kosztów związanych z organizacją wydarzenia – do 4 500 zł brutto (zasady zwrotu kosztów opisane są w Regulaminie w § 5)
  • transmisję online wydarzenia
  • promocję wszystkich archiwów biorących udział w Archimistrzostwach
  • przygotowanie grafik promujących wydarzenie
  • nagrody – dla drużyny z największą liczbą punktów: profesjonalny sprzęt potrzebny w pracy archiwalnej: skaner lub dyktafon oraz dysk zewnętrzny; dla wyróżnionych drużyn: dysk zewnętrzny

W wydarzeniu „Archimistrzostwa. Wspólne tagowanie zdjęć” będą mogli wziąć udział zarówno uczestnicy stacjonarni w wybranych archiwach, a także każdy użytkownik online, który zdecyduje się tagować zdjęcia i zdobywać punkty na rzecz 1 z 5 archiwów.

Ważne daty:

  • do 16 września – nabór zgłoszeń
  • do 23 września – ogłoszenie wyników
  • październik – przygotowanie materiałów promocyjnych z wybranymi archiwami
  • listopad – promocja archiwów i wydarzenia
  • 26 listopada w godz. 10.00–14.00 – „Archimistrzostwa. Wspólne tagowanie zdjęć”

Wszelkie pytania dotyczące udziału w naborze i uczestnictwa w Archimistrzostwach prosimy kierować na adres konkurs@cas.org.pl.

Regulamin naboru

Formularz zgłoszeniowy

Zdjęcie na grafice pochodzi ze zbiorów Fundacji MEMO.

Źródło: CENTRUM ARCHIWISTYKI SPOŁECZNEJ

Szczegóły wydarzenia

Termin nadsyłania zgłoszeń: 16.09.2022
Rozpoczęcie wydarzenia: 26.11.2022
Zakończenie wydarzenia: 26.11.2022
Miejsce wydarzenia: on-line
Organizator: CENTRUM ARCHIWISTYKI SPOŁECZNEJ

Dane kontaktowe ↓

Najnowsze wydarzenia!

Odwiedź inne nasze portale

Całość na portalu edufin.pl

Newsletter

Co miesiąc najlepsze teksty WW w Twojej skrzynce!