Program grantowy Fundacji PFR, którego celem jest wsparcie projektów edukacyjno-sportowych skierowanych do dzieci i młodzieży z całej Polski w okresie wakacji.
O Programie
Wakacyjna AktywAKCJA to inicjatywa Fundacji Polskiego Funduszu Rozwoju, której celem jest wsparcie projektów edukacyjno-sportowych skierowanych do dzieci i młodzieży. Dotychczas, pomogliśmy w realizacji ponad 350 projektów non-profit organizowanych w lokalnych społecznościach całej Polsce.
W tym roku również zapraszamy do udziału stowarzyszenia, świetlice, domy kultury, organizacje młodzieżowe i inne podmioty, które zrealizują swoje działania i mają niebanalne pomysły na ciekawy wypoczynek dla dzieci z mniejszych miast i terenów wiejskich. 100 projektów wesprzemy grantami w wysokości do 5000 zł brutto.
Tematem przewodnim V edycji jest dbanie o dziedzictwo narodowe i środowisko
W tym roku wspierane są lokalne inicjatyw edukacyjne i rekreacyjne związane z troską o środowisko i dziedzictwo kulturowe.
Dodatkowe punkty uzyskają inicjatywy z małych miejscowości, do 20 tys. mieszkańców, oraz te realizowane we wschodnich województwach.
Do kogo skierowany jest Program?
Do udziału w Programie Wakacyjna AktywAKCJA zaproszone są szkoły podstawowe, stowarzyszenia, fundacje, organizacje pozarządowe, jednostki ochotniczej straży pożarnej, domy dziecka, rodzinne domy dziecka, świetlice środowiskowe, kościelne jednostki organizacyjne mające siedzibę na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, biblioteki, domy kultury, placówki oświatowe i opiekuńcze, koła gospodyń wiejskich, ośrodki socjoterapii i ośrodki wychowawcze.
Wszystkie wymienione podmioty zachęcamy do przysyłania wniosków z projektami, które:
- są skierowane do dzieci i młodzieży z lokalnej społeczności,
- dotyczą działań aktywizujących dzieci i młodzież poprzez organizację inicjatyw edukacyjnych i rekreacyjnych w trakcie przerwy wakacyjnej,
- odnoszą się do filarów zrównoważonego rozwoju, takich jak społeczeństwo lub środowisko, a zwłaszcza do dziedzictwa kulturowego lub ochrony środowiska
- są bezpłatne dla uczestników.