Rekrutacja do projektu „LiBri: : biblioteki i lokalne partnerstwa na rzecz integracji i włączenia osób z doświadczeniem migracji i uchodźstwa w Europie”

Fundacja Rozwoju  Społeczeństwa Informacyjnego zaprasza do udziału w rekrutacji do projektu „LiBri: biblioteki i lokalne partnerstwa na rzecz integracji i włączenia osób z doświadczeniem migracji i uchodźstwa w Europie”, w którym będą wspierane partnerstwa bibliotek, samorządów oraz innych współpracujących organizacji w tworzeniu lokalnych strategii integracji. Partnerstwa mogą zgłaszać się do 24 stycznia 2025 r.

Jednym z największych wyzwań, z jakimi mierzą się obecnie społeczeństwa europejskie, w tym Polska, jest integracja osób z doświadczeniem migracji lub uchodźstwa. Dynamiczne zmiany w strukturze społecznej, powodowane przez migracje, wymagają przyjęcia nowego, strategicznego podejścia w organizowaniu usług skierowanych do wszystkich osób tworzących lokalne społeczności. W strategii migracyjnej Polski pt. „Odzyskać kontrolę. Zapewnić bezpieczeństwo. Kompleksowa i odpowiedzialna strategia migracyjna Polski na lata 2025-2030”, przyjętej przez rząd RP w październiku 2024 r., podkreślono rolę współpracy trzech aktorów instytucjonalnych: rządu, samorządów i organizacji pozarządowych w planowaniu działań integracyjnych. Świadome działania, poparte głęboką refleksją, ale i zaangażowaniem osób będących częścią wspólnoty lokalnej, mogą pomóc w zbudowaniu relacji opartych na wzajemnym rozumieniu, szacunku i zaufaniu.

Projekt LiBri jest próbą odpowiedzi na wymienione wyżej wyzwania i potrzeby. Jego celem jest pomoc w opracowaniu i wdrożeniu lokalnych strategii, które – korzystając z doświadczeń i potencjału bibliotek publicznych – będą wzmacniać procesy integracji osób z doświadczeniem migracji lub uchodźstwa spoza Unii Europejskiej (tzw. obywateli państw trzecich).

Więcej informacji o projekcie „LiBri”

W piątek, 6 grudnia br. o godz. 12:00 organizujemy spotkanie informacyjne (webinarium) o projekcie „LiBri”. Serdecznie zapraszamy wszystkie osoby zainteresowane udziałem w projekcie. Na spotkaniu opowiemy, jak będzie przebiegała rekrutacja, jakie wsparcie oferujemy partnerstwom lokalnym i jak będzie przebiegała praca nad tworzeniem lokalnych strategii integracji.

Spotkanie odbędzie się na platformie Zoom. Aby wziąć w nim udział, należy się wcześniej zarejestrować.

Harmonogram rekrutacji

  • do 24 stycznia 2025 r. – przyjmujemy zgłoszenia partnerstw poprzez formularz zgłoszeniowy online (oraz skany podpisanych listów intencyjnych, dołączone do formularza lub przesłane mailem);
  • do 31 stycznia 2025 r. – organizujemy spotkania online z osobami reprezentującymi wybrane partnerstwa, które przesłały zgłoszenia;
  • do 10 lutego 2025 r. – ogłosimy wyniki rekrutacji.

 

Dokumenty projektowe i więcej informacji

 

Projekt „LiBri: biblioteki i lokalne partnerstwa na rzecz integracji i włączenia osób z doświadczeniem migracji i uchodźstwa w Europie” jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszu Azylu, Migracji i Integracji UE 2021-2027.

Źródło: https://frsi.org.pl/

Szczegóły wydarzenia

Termin nadsyłania zgłoszeń: 24.01.2025
Rozpoczęcie wydarzenia: 25.11.2024
Zakończenie wydarzenia: 10.02.2025
Miejsce wydarzenia: Cała Polska
Organizator: Fundacja Rozwoju  Społeczeństwa Informacyjnego

Dane kontaktowe ↓

Newsletter

Co miesiąc najlepsze teksty WW w Twojej skrzynce!