Do 30 listopada władze lokalne powinny uchwalić program współpracy samorządu z organizacjami pozarządowymi

Zgodnie z Ustawą o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, roczny program współpracy samorządu z organizacjami pozarządowymi musi być uchwalony do 30 listopada każdego roku.

Program ten dotyczy współpracy na następny rok kalendarzowy. Oznacza to, że do 30 listopada władze gminy, powiatu lub województwa powinny zatwierdzić program współpracy na kolejny rok.

W przypadku programów wieloletnich, nie ma określonego w ustawie konkretnego terminu na ich uchwalanie, jednak samorządy są zobowiązane do przeprowadzania konsultacji i procedur zgodnych z zasadami ustalonymi w ustawie.

Program reguluje relacje i zasady współdziałania jednostek samorządu terytorialnego (np. gmin, powiatów, województw) z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.

Program ma na celu zacieśnianie współpracy, wspieranie działań społecznych oraz lepsze wykorzystanie lokalnych zasobów i potencjału społeczności obywatelskiej.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Webinarium Akcji Masz Głos

Jak budować program współpracy samorządu z organizacjami pozarządowymi?

 

Facebook
Twitter
Email

Newsletter

Co miesiąc najlepsze teksty WW w Twojej skrzynce!

Newsletter

Co miesiąc najlepsze teksty WW w Twojej skrzynce!