Fascynujący wykład prof. Anny Izabeli Brzezińskiej o tym, jak małe dzieci poznają świat i uczą się otaczającej je rzeczywistości.
Przygotowaliśmy dla Państwa skrócony zapis wykładu prof. Anny Izabeli Brzezińskiej, jak małe dzieci poznają świat i uczą się otaczającej je rzeczywistości.
Z wykładu i z załączonego tekstu dowiecie się Państwo, kiedy i w jaki sposób małe dziecko uczy się najbardziej efektywnie i dlaczego traktowanie małego dziecka tak, jakby było ono bardziej rozwinięte niż jest w rzeczywistości, pozytywnie wpływa na jego przyszłe życie. Dowiecie się też, czemu w procesie nauki ważny jest kontakt wzrokowy z małym dzieckiem oraz tego, kiedy i dlaczego powierzone zadanie jest dla dziecka wystarczająco trudne i stymuluje jego rozwój, a kiedy zbyt trudne, i ten rozwój hamuje.
Niestety załączony skrót nie zawiera wielu przykładów z życia, podawanych przez Panią Profesor w sposób intrygujący i zabawny, ułatwiający zapamiętywanie istotnych szczegółów, dotyczących uczenia się małych dzieci. Dlatego też w dalszym ciągu zachęcamy do tego, by wysłuchać całego wykładu.
Skrót wykładu „Jak się uczą małe dzieci?”- pobierz w pliku PDF
Prof. dr hab. Anna Izabela Brzezińska – absolwentka psychologii (specj. psychologia kliniczna) Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (1972). Doktorantka na Uniwersytecie Warszawskim (1976), habilitacja na UAM (1986), profesor od 2001. Profesor zwyczajny UAM w Poznaniu i SWPS w Warszawie. Członek Komitetu Psychologii PAN, kierownik Zakładu Psychologii Socjalizacji i Wspomagania Rozwoju w Instytucie Psychologii UAM oraz Katedry Psychologii Rozwoju i Edukacji w SWPS w Warszawie. Współpracuje z Uniwersytetami III Wieku oraz Zakładem Geriatrii i Gerontologii Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu. Autorka ponad 300 prac z zakresu psychologii rozwoju i edukacji, promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej.
Wybrane publikacje: „W poszukiwaniu złotego środka. Rozmowy o rozwoju człowieka” (2005), „Społeczna psychologia rozwoju” (2007), „Portrety psychologiczne człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa” (red., GWP, 2005), „Rozwój i wychowanie dzieci i młodzieży z ograniczeniami sprawności” (red., GWP, 2009)
***