Jedną z podstawowych zasad w pracy ze społecznościami lokalnymi, z takimi lub innymi grupami, jest dobre poznanie ich potrzeb. Sprawdzenie, jakimi dysponują kapitałami oraz co potencjalnie może sprawić im największą trudność. Najgorsze, co możemy zrobić rozpoczynając działanie, to zgadywać, albo nie aktualizować naszej wiedzy. Szczęśliwie wielu edukatorów i edukatorek kulturowych, animatorów i animatorek zaczyna dostrzegać walor dobrze przeprowadzonej diagnozy potrzeb.
Jak się zabrać za badania, gdy nie dysponuje się ani odpowiednim wykształceniem czy kompetencjami, ani zbyt zasobnym budżetem?
Zapraszamy do wzięcia udziału w treściwym webinarium, podczas którego poruszonych zostanie wiele tematów:
- Co to jest diagnoza potrzeb i dlaczego warto ją robić?
- W jaki sposób zabrać się za badanie odbiorców/uczestników naszych projektów?
- Diagnoza – „krok po kroku”, czyli „jak to się robi”?
- Przegląd najważniejszych metod i narzędzi możliwych do wykorzystania w ramach własnych badań
- Dobre przykłady i kilka podpowiedzi
***
22 marca 2021 roku, godz. 13.00. Webinarium poprowadzi dr Bartek Lis
Organizatorzy: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji oraz Krajowe Biuro EPALE
Więcej informacji oraz link do rejestracji
Udział w webinarium jest bezpłatny. Warunkiem uczestnictwa jest posiadanie aktywnego konta lub rejestracja na Platformie EPALE: Zarejestruj się
dr Bartek Lis – socjolog i badacz społeczny z wieloletnim doświadczeniem realizacji projektów animacyjno-edukacyjnych oraz diagnostycznych. Na co dzień pracuje w centrum Praktyk Edukacyjnych w Centrum Kultury ZAMEK. Współpracownik m.in. Towarzystwa Inicjatyw Twórczych „ę” . Ambasador EPALE. Zajmuje się m.in. edukacją obywatelską, rozwojem publiczności, tematyką „niewidocznych niepełnosprawności”, użyciem sztuki w edukacji i praktyce społecznej, udostępnianiem instytucji kultury dla osób z niepełnosprawnościami
Webinarium EPALE – cykl spotkań on-line, których celem jest promowanie wysokiej jakości uczenia się dorosłych w Europie. Spotkania, kierowane do kadry edukacji dorosłych, są okazją do wymiany doświadczeń, a przez to do doskonalenia kompetencji zawodowych.
Źródło: EPALE (europa.eu)