PYTANIE:
Dzień Dobry
Tworzą Państwo niezwykle fajny i przydatny portal dla społeczności lokalnych i związanych z nimi sołectwami i sołtysami. Jest na nim dużo przydatnych informacji. Ale jednej nie mogę znaleźć i a jest dla mnie istotna i tutaj Państwa możliwość na jej udzielenie 😉 Czy na dowodzie księgowym (FAKTURZE) musi być pieczątka i podpis sołtysa. Faktura za realizację zadania z funduszu sołeckiego. Prosiłbym o odpowiedź jeśli posiadają Państwo taką wiedzę.
ODPOWIEDŹ:
Muszę zaznaczyć, że moja odpowiedź nie jest poradą prawną, jest jedynie informacją.
Najlepiej oczywiście zapytać księgowego/skarbnika Waszej gminy, bo to gmina będzie ostatecznie rozliczać wydatki z funduszu sołeckiego. Jeśli faktura została wygenerowana elektronicznie, to podpis i pieczątka nie są potrzebne. Jeśli to faktura tradycyjna, wypisywana ręcznie – musi być przede wszystkim podpisana i opieczątkowana przez wystawiającego fakturę, natomiast dla porządku dobrze, żeby była podpisana przez osobę przyjmującą fakturę do rozliczenia i zaksięgowania. Czy osobą przyjmującą fakturę powinien być sołtys czy ktoś z urzędu gminy – nie wiem, tę kwestię powinniście Państwo uzgodnić z osobą, która zajmuje się rozliczaniem funduszu sołeckiego w urzędzie gminy. Zawsze warto w takich sytuacjach pytać u źródła.
W imieniu redakcji Witryny Wiejskiej serdecznie pozdrawiam i dziękuję za miłe słowa o naszym portalu.
Monika Mazurczak-Kaczmaryk