Zagórzańskie Dziedziny na Święcie Marki Lokalnej

5

Zagórzańskie Dziedziny zaliczyły swój debiut podczas konferencji „Marka lokalna – kierunkowskaz dla aktywnych lokalnie” zorganizowanej przez Stowarzyszenie Dolina Karpia. Była to okazja do zaprezentowania dotychczasowych działań kreatorów marki Gminy Mszana Dolna przed publicznością z całej Polski.

10

2

3

4

5

6

8

9

12

13

14

15

18

1

Pierwsze takie spotkanie przedstawicieli podmiotów działających w sposób szczególny dla promocji swoich Małych Ojczyzn okrzyknięto Świętem Marki Lokalnej. Można było bowiem do woli czerpać z przykładów i doświadczeń osób skupionych wokół lokalnych społeczności i regionów; inspiracją były produkty lokalne zaprezentowane przez partnerów projektu „Marka lokalna szansą rozwoju regionu” finansowanego w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 we współpracy 6 Lokalnych Grup Działania z obszaru Polski, które wymieniają się doświadczeniami we wdrażaniu i promocji marek terytorialnych: Stowarzyszenie „Między Wisłą a Kampinosem” (lider projektu), Stowarzyszenie Dolina Karpia (organizator i gospodarz konferencji), Stowarzyszenie „Na Śliwkowym Szlaku”, LGD „Zielony Pierścień”, Stowarzyszenie „Partnerstwo dla Doliny Baryczy” oraz LGD „PRYM”.

Gospodarze konferencji honorowo podjęli swoich gości w obiekcie MOLO Resort posiadający znak marki lokalnej Dolina Karpia. Praktyczne przykłady produktów wyróżnionych tym znakiem uczestnicy konferencji poznali w ramach warsztatów kreatywnych: pszczelarskich, piekarniczych i cukierniczych. Niespodzianką dla gości Doliny Karpia był pokaz kulinarny wykonany w oparciu o produkty objęte marką lokalną  Dolina Karpia przez członków jej Kapituły: Ewę Wachowicz i Marcina Polusa, Prezesa Stowarzyszenia Małopolskich Kucharzy i Cukierników.

Olga Gałek, Wiceprezes Fundacji Miejsc i Ludzi Aktywnych MILA, wymieniając marki terytorialne, których przedstawicieli zaproszono na konferencję w Osieku, stwierdziła: „Co stanowi ich wyróżnik? Otóż sukces każdej z nich zależny jest od atutów regionu i wprost proporcjonalny jest do zaangażowania jej użytkowników. To zdecydowanie zespołowa gra rynkowa”.

Magda Polańska

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Newsletter

Co miesiąc najlepsze teksty WW w Twojej skrzynce!

Newsletter

Co miesiąc najlepsze teksty WW w Twojej skrzynce!