Tematem internetowego szkolenia jest raport o stanie gminy, czyli dokument, którego stworzenie jest nowym obowiązek władz lokalnych.
Obowiązek raportowania wszedł w życie z początkiem obecnej kadencji władz samorządowych. Pierwsze raporty mają zostać przedstawione radom do końca maja. Warto zastanowić się, jakie informacje mogą i powinny znaleźć się w raportach rocznych, aby zapewnić radnym, a także mieszkankom i mieszkańcom wiedzę na tematy istotne dla funkcjonowania lokalnej wspólnoty.
Podczas webinarium dowiecie się:
- czym jest raport o stanie gminy?
- kto odpowiada za jego przygotowanie i w jaki sposób jest przyjmowany?
- jakie informacje powinny się w nim znaleźć?
- jak jako mieszkanki i mieszkańcy możemy wpływać na jego kształt i brać udział w debacie na jego temat?
- jakie wzorce i inspiracje dotyczące przygotowania raportu o stanie gminy warto promować wśród osób zasiadających w organach władz lokalnych?
Webinarium prowadzi:
Dawid Sześciło – doktor nauk prawnych, adiunkt w Zakładzie Nauki Administracji na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Ekspert organizacji pozarządowych, autor licznych publikacji z zakresu prawa publicznego, wyborczego, praw człowieka i zarządzania publicznego.
Zapraszamy także do zapoznania się z materiałami na temat raportu o stanie jednostki samorządu terytorialnego opublikowanymi przez Fundację Batorego:
- Jak przygotować raport o stanie jednostki samorządu terytorialnego?
- Przykładowy formularz raportu o stanie gminy
- Samorządy do raportu – wpis Dawida Sześciły na blogu forumIdei
Źródło: https://www.maszglos.pl