Trudny orzech do zgryzienia, czyli sekret skutecznej kampanii społecznej

images_MWROBLEWSKA

Celem warsztatów, które podczas XV Spotkania Organizacji Działających na Obszarach Wiejskich prowadziła Maria Wróblewska, było przygotowanie uczestników do pracy nad własną kampanią społeczną.

W pierwszej części uczestnicy dzielili się tematami, które chcieliby poruszyć w ramach swoich kampanii. Następnie tworzyli grupy, które wspólnie starały się określić precyzyjny cel i grupę docelową kampanii oraz znaleźć insight konsumencki, na którym kampania mogłaby się oprzeć.

Pierwszym wyzwaniem okazało się wytłumaczenie uczestnikom, że celem warsztatów jest praca nad stworzeniem komunikatu, a nie zaprojektowaniem działania dotyczącego problemu.

Wiele grup długo zastanawiało się nad wyborem jednego z aspektów bardzo złożonych problemów, co było niezbędnym krokiem w projektowaniu kampanii. Trafny insight konsumencki to wyzwanie dla niejednego marketera, uczestnicy warsztatów spędzili więc dużo czasu dyskutując o zachowaniach charakterystycznych dla grup docelowych swoich kampanii.

Niestety dwie godziny warsztatów to za mało, aby stworzyć strategię kampanii. Mimo to zajęcia na pewno były okazją, aby uczestnicy głębiej zastanowili się nad interesującymi ich problemami społecznymi, a także poznali punkt widzenia i rozwiązania stosowane w odniesieniu do tych samych kwestii w innych miejscach w Polsce.

Wybrane tematy kampanii, które uczestnicy opracowywali w ramach warsztatów:

  • Niska aktywność społeczna mieszkańców
  • Wykluczenie seniorów
  • Dialog międzypokoleniowy (starzy i młodzi)
  • Bezpieczeństwo na drogach
  • Zrównoważona gospodarka leśna
  • Promocja tradycyjnej polskiej roślinności
  • Negatywne nastawienie do liderów
  • Integracja niepełnosprawnych
  • Aktywność zawodowa kobiet (utrzymanie żłobka)

***

Maria Wróblewska: Od dziecka towarzyszą mi dwie pasje – zainteresowanie kulturą krajów iberyjskich i iberoamerykańskich oraz dobrą reklamą. Jestem absolwentką sekcji luso-brazylijskiej warszawskiej Iberystyki oraz wiceprezeską Fundacji Kultury Brazylijskiej Terra Brasilis. Od ukończenia studiów pracuję w agencji reklamowej – obecnie na stanowisku stratega ds. mediów społecznościowych w K2 Media. Na co dzień doradzam firmom komercyjnym, gdzie i w jaki sposób skutecznie komunikować się z konsumentem na portalach społecznościowych. Kampaniami społecznymi interesuję się od czasu studiów, kiedy trafiłam na wolontariat do Amnesty International.

Zapraszamy do zapoznania się z relacją filmową oraz z prezentacją z warsztatu Marii Wróblewskiej.

POBIERZ PREZENTACJĘ W PLIKU PDF

***

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on email
Email

Newsletter

Co miesiąc najlepsze teksty WW w Twojej skrzynce!

Newsletter

Co miesiąc najlepsze teksty WW w Twojej skrzynce!